אומנות היא חלק בלתי נפרד מהחיים, היא נמצאת בכל פינה, לצד האומנים הרבים המפיצים את יצירותיהם. אין ספק כי ללא אומנות החיים היו נתפסים אחרת, אך בעידן הנוכחי אנו עדים לעלייה חדה בהתעניינות בסגנונות האומנות השונים, החל מציור, דרך פיסול ומה שביניהם. כל אמן השוקד על יצירתו היה מעוניין להציג אותה בפני קהל (בין אם הוא מבין באומנות ובין אם הוא חובב אומנות). בישראל של שנת 2014 , קיימים מרכזים רבים ומגוונים בהם ניתן להציג ולהתרשם מעבודות אומנותיות ולכל מרכז הקונספט המייחד אותו באופן אישי. במאמר זה נפרוס בפניכם את המרכזים בהם אתם יכולים לבקר ולהתרשם מאומנות, כמו גם להציג את האומנות עליה אתם שוקדים.

מרכזי האומנות בישראל

▪️ המרכז לתיעוד אמנות ישראלית – מוזיאון תל אביב לאמנות – המרכז לתיעוד אומנות ישראלית במוזיאון ת”א מציג מקורות מידע אשר מתעדים את הפעילות האומנותית במדינת ישראל. במרכז ניתן להתרשם מקטעי עיתונות שנאספו ברבות השנים, לצד שיקוף תחום האומנות הישראלית והשיח הנסוב סביבו. המרכז שואף לתת במה ייצוגית לכל אמן במדינת ישראל, אשר לוקח חלק בביסוס האומנות הישראלית בעבר ובהווה. המרכז הלכה למעשה משלים את המידע המבוסס בספרים, בכתבי העת במאמרים בקרב האוצרים ועוד.

  • ▪️ מוזיאון ישראל מרכז מידע לאמנות ישראלית – מוזיאון ישראל מציע למבקרים ליהנות ולהתרשם ממאגר מידע מקיף אודות האומנות הישראלית, לרבות האומנים הישראליים שהפיצו את יצירותיהם. המידע מועבר באמצעות קטלוגים, שקופיות, שעתוקים של יצירות ועוד.
  • ▪️ תרבות ישראלית בבית אבי חי – בית אבי חי הממוקם בירושלים, מקיים אירועים תרבותיים רבים ומגוונים בכל חודש מחודשי השנה. המקום הומה יצירות ישראליות אומנותיות מכל התחומים, החל מתערוכות ציורים, דרך אירועי במה ומה שביניהם. המרחב האומנותי בבית אבי חי מאפשר לקהל להרחיב אופקיו וליהנות מאומנות ישראלית בכל אחד מימות השנה. בין המיצגים האומנותיים ניתנת לכל אדם האפשרות לקחת חלק בהרצאות ואירועים המשקפים את היצירה והתרבות הישראלית.
    ישראל מעודדת תרבות ישראלית

על אף העובדה שישראל הינה מדינה צעירה יחסית, היחס שלה לאומנות יוצא מגדר הרגיל. מדינת ישראל מעודדת את תחום האומנות ומשקיעה רבות, כדי להחיות אותו באופן שיצליח להעניק במה לכל אומן ולכל יצירת אומנות. ריבוי מרכזי התרבות ברחבי ישראל, מהצפון ועד הדרום, מאפשרים לכל אדם באשר הוא, לקחת חלק באומנות (אם כאומן, אם כמבקר תרבות ואם כתחביב). אומנות כשלעצמה מרחיבה את האופקים ומאפשרת התפתחות ברמה האישית, כך שביקורים במרכזי האומנות הישראלית תורמים רבות לתרבות הישראלית בפרט ולכל אדם בכלל.

לסיכום – בישראל קיימים מרכזים רבים ומגוונים המציגים אומנות ישראלית מדן ועד אילת. כל אדם בהתאם למקום מגוריו וביחס לחיבור האישי שלו לתחום האומנות, יכול בקלות למצוא את המרכז בו הוא יכול לבקר וליהנות מאומנות ישראלית.

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן