אנשים רבים אינם יודעים מהי התקשורת החזותית וסבורים שמדובר על שם נוסף לתחום העיצוב הגרפי או תחום לימודי התקשורת. לא אלו ולא אלו צודקים בהשערתם. מאמר זה יעזור לקוראים להבין מה נכלל בתחום זה והיכן ניתן להשתלב תעסוקתית לאחר סיום הלימודים.

התקשורת החזותית- על מה מדובר?
ההתפתחויות הטכנולוגיות ואלו שבתחום התקשורת מורגשת היטב בעשור האחרון וזאת משום שהם משמשות כל אחד ואחת מאיתנו. זוהי הסיבה לכך שרבים נרשמים בשנים האחרונות למסלול לימודי תקשורת חזותית וזאת על מנת להתמקצע בתחום שעוד יתפתח רבות במהלך השנים הבאות, דבר שמבטיח לרוב הבוגרים דרישה גדולה לבעלי מקצוע שיודעים דבר או שניים בתחום עיצוב התקשורת החזותית. יש מגוון נושאים שמשתייכים אל התקשורת החזותית, כמו למשל מדיה אלקטרונית עיצוב ספרים, אתרי אינטרנט ועוד. נכון לשנת 2014 ניתן לומר שהתקשורת החזותית היא בעלת השפעה ברוב תחומי החיים וניתן לשייך דברים רבים אליה. כל יצירה חייבת להיות בעלת בסיס כפול, הבסיס הגלוי והסמוי. כלומר יצירה תוך שימוש במוסכמות וזאת על מנת שאנשים יבינו מה הם רואים ומסר פנימי שיכול להיות הסב-טקסט של היצירה.

הבסיס של התקשורת החזותית

התקשורת החזותית כוללת ארבעה מרכיבים עיקריים שכל סטודנט לעיצוב ילמד:
▪️ זהות- אפיון מדויק ובניית זהות לאובייקט החזותי חשובים מאוד לבניית דו שיח בין המוצר או יצירת האמנות אותה בונים, לבין הסביבה בה בוחרים למקם אותה או להציג אותה.
▪️ צורה- היכולת ליצור צורה מסוימת שתהיה בעלת משמעות מסוימת לסביבה. כאן הסטודנט ילמד להכיר רכיבים בסיסיים מסוימים.
▪️ שפה- יצירת שפה חדשה, אך עדיין שפה שקלה ללמידה על ידי הקהל הצופה ביצירה או במוצר.
▪️ דימוי- חשוב להכיר את תפקידו של הדימוי וכיצד הוא מתנהל אל מול היצירה של התקשורת החזותית.

מסלולי הלימוד

כל מי שמעוניין להירשם אל לימודי עיצוב תקשורת חזותית צריך להיות מודע שיש לו שתי אפשרויות:

לימודי תואר ראשון- כאן מדובר על מסלול לימודים של 4 שנים בהם לומדים את כל הקשור אל יסודות התקשורת החזותית וכלים שונים בהם משתמשים בתחום זה, כמו למשל רישום, תוכנות עיצוב שונות, טיפוגרפיה ועוד. בנוסף, הסטודנטים לומדים את כל הקשור אל פיתוח החשיבה החזותית ושילוב בין תת-תחומים שונים המרכיבים תקשורת מסוג זה. בשנה האחרונה של הלימודים הסטודנטים יעסקו בדרך כלל במגוון פרויקטים וזאת על מנת לחוות את הצד הפרקטי יישומי של התקשורת החזותית.
לימודי תעודה- יש אפשרות להירשם אל לימודים קצרים יותר, בהם התכנים יהיו ממוקדים וספציפיים. לימודים אלו יקנו לכם תעודה.

לסיכום, נכון להיום לימודי התקשורת החזותית הם לימודים פופולאריים מאוד ורבים נרשמים אליהם מדי שנה. בסיום הלימודים אפשרויות התעסוקה רבות וניתן להשתלב במגוון תחומים בתעשייה, אם מדובר על משרדי פרסום, משרדי עיצוב גרפי, חברות אינטרנט ועוד.

סגירת תפריט
×
×

עגלת קניות

Call Now Button דילוג לתוכן